Boek- & Kantoorboekhandel Schellen verkozen tot beste Wenskaartenwinkel van Nederland

Boek- & Kantoorboekhandel Schellen verkozen tot beste Wenskaartenwinkel van Nederland

Laatst bijgewerkt op: 26 - 03 - 2012 | 21:08

Boek- & Kantoorboekhandel W. Schellen uit Veghel is verkozen tot de beste wenskaartenwinkel van Nederland. Op de tweede plaats eindigde Primera Zuid uit Soest terwijl Bruna Landsaat uit Veenendaal met de derde prijs naar huis ging. Wim Schellen was trots op de eerste prijs:"Ik had het niet meer verwacht, zeker niet na de 2de plaats van vorig jaar. Maar dit is een mooie bekroning voor de manier waarop wij bezig zijn met deze belangrijke categorie in onze winkel." 

Het jury rapport loofde de inzet van de ondernemer Schellen voor het stimuleren van de wenskaarten omzet door de klant waar mogelijk extra service te bieden. "De winnende winkel is al een aantal jaren druk bezig de wenskaartenomzet te stimuleren. Veel activiteiten rond de categorie, maar bovendien ook nog veel service. Een aspect wat bij deze ondernemer hoog in het vaandel staat. Het is zijn visie op het maken van onderscheid naar de collega ondernemers. En hoewel het moeilijk is om jaren achtereen de zelfde hoge standaard aan te houden is het deze ondernemer gelukt om na de nipte 2de prijs van vorig jaar dit jaar alsnog de eerste prijs in de wacht te slepen", aldus Krijn ten Hove, secretaris van Stichting Wenskaart Nederland, initiatiefnemer van deze Award uitreiking.

Voor Schellen, die vorig jaar dus met één tiende punt verschil nipt verloor van boekhandel Hendriks uit Sint Anthonis, ook een teken om door te gaan op de ingeslagen weg. "Deze prijs heb ik natuurlijk te danken aan mijn moeder die tot voor 2 jaar terug de wenskaarten afdeling runde en heeft gemaakt tot wat het nu is. Mijn vrouw runt de afdelling nu en heeft dus ook grote invloed op het wel en wee van de wenskaart bij ons. En natturlijk mag ik mijn medewerkers en leveranciers niet vergeten te bedanken voor het winnen van deze prijs. want uiteindelijk moeten we het allemaal samen doen.

Mystery shoppers

Op basis van de inzendingen hebben 2 mystery shoppers de aangemelde winkels bezocht. En hoewel de mystery shoppers zich niet bekend maken is er in de afgelopen periode wel iemand opgevallen in de winkel. "Wij kregen op een gegeven moment iemand in de winkel die geen vaste klant was, met meer dan bijzondere aandacht naar de wenskaarten afdeling keek en speciale vragen had. Het gaf ons een gevoel dit zou er wel eens één kunnen zijn."

Het geheim van Schellen is dat hij continue op zoek is naar nieuwe concepten voor zijn winkel. "Ik bezoek elke beurs op dit vakgebied, en bijna elke wenskaarten concept wat in mijn winkel staat was of genomineerd of heeft een prijs gewonnen vanavond. en omdat de consumenten ook betrokken worden in de jury geeft dat aan dat het publiek deze lijnen ook waardeert.

Runner up

De tweede plaats in deze verkiezing was voor Primera Zuid uit Soest. "Een terechte runner up", aldus de jury. Primera Zuid is een wenskaartenwinkel in optima forma. "Mooie en overzichtelijke presentatie, goede service, goede en heldere signing. Het zijn de aspecten waarom de mystery shoppers deze winkel hebben verkozen tot de runner up in de Best Card Shop Award 2012."

De derde plaats was voor Boekhandel Bruna Landsaat uit Veenendaal. Eigenaresse mevrouw Landsaat was verheugd met deze prijs. "Het is altijd leuk om waardering te krijgen voor het harde werken wat je doet. eerder waren we al 2 keer verkozen tot beste Franchisenemers van Bruna, en nu deze prijs. een mooier compliment kun je niet krijgen."

Service

Bij de beoordeling van de winkels door de mystery shoppers is, naast belangrijke zaken als orde en netheid, goed assortiment en presentatie, vooral gelet op de service aan de klant. "Iedereen denkt dat de wenskaart zichzelf verkoopt. Maar de assortimenten in de winkels zijn soms zo overweldigend en groot dat klanten het soms moeilijk kunnen vinden. Het helpen van klanten kan dan enorm helpen om de klant met de goede kaart naar huis te laten gaan. Veel klanten zoeken echt lang naar wenskaarten maar dat valt vaak niet op. Er is dan een gerede kans dat de klant niets koopt en uiteindelijk gaat bellen, sms-en of mailen in plaats van een kaart verstuurd. En dat is een gemiste kans voor deze productgroep maar vooral voor de ondernemer die een klant zo weg laat gaan. Zeker als je beseft dat de wenskaart vaak de belangrijkste bijdrage levert aan de margemix. Daarnaast is de aanwezigheid en bijverkoop van postzegels belangrijk", aldus Krijn ten Hove.

 

 


Categorieën: Algemeen Nieuws, Beurzen

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design januari-februari 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
20 januari 2019 t/m 21 januari 2019

Nekkerhal in Mechelen Belgie

26 januari 2019 t/m 29 januari 2019

Messe Frankfurt Duitsland

08 februari 2019 t/m 12 februari 2019

Messe Frankfurt Duitsland