Boekblad organiseert speciale activiteiten voor boekhandels op Stationery Office & Convenience Days

Boekblad organiseert speciale activiteiten voor boekhandels op Stationery Office & Convenience Days

Laatst bijgewerkt op: 18 - 12 - 2012 | 07:52

Stationery, Office & Convenience Days en Boekblad zijn een unieke samenwerking overeengekomen voor de boekhandels die naar het nieuwe vakevent Stationery, Office & Convenience Days komen. Speciaal voor boekhandels zijn er workshops gepland over Search Engine Marketing en van Boekblad Academie. Verder is er de mogelijkheid tot een “hot-spot” tour over de beursvloer langs diverse non-books leveranciers en wordt er op de maandagavond een “Boekblad-borrel” georganiseerd: “Boekblad informeert graag de branche over ontwikkelingen die spelen en hoopt middels deze gratis workshops daar een bijdrage aan te leveren", aldus Meike Kroese, uitgever Boekblad. Boekblad is al 175 jaar het vakblad voor de boekhandel en is naast uitgever van dit vakblad ook ruimer betrokken in de boekenmarkt door het organisreren van vak evenementen, cursussen en trainingen.

Veranderend consumenten gedrag

Veranderend consumenten- en aankoopgedrag zorgen voor veranderende markten. “Boekhandels zijn steeds meer op zoek naar nieuwe productcategorieën. Op de Stationery, Office & Convenience Days bieden we hen de mogelijkheid om zich te oriënteren op nieuwe assortimenten”, aldus Krijn ten Hove, organisator van het event. Maar Stationery, Office & Convenience Days is meer dan alleen maar een beurs met stands en producten. Ten Hove: “Een bezoeker wil meer uit zijn bezoek halen, zoals informatie krijgen en inspiratie opdoen. Door de toevoeging van speciale seminars en congressen bieden we dit. Daarom zijn we ook blij met de samenwerking met Boekblad die op een goede manier invulling wist te geven aan de vragen die wij en de markt hebben.”

Meer omzet met Google

Een van de workshops gaat over meer omzet creëren met Google. Kroese: “Een workshop voor retailers en uitgevers met als thema: Omzet scoren met Google? Hoe wordt mijn website beter vindbaar?! De workshop bevat belangrijke, praktische punten die een rol spelen bij het vindbaar zijn van de website van de klant op Google. Vragen als "Waar moet ik op letten bij het bouwen van mijn website? Wat is het belang van goede teksten?" komen aan de orde. Hoe kan ik de conversie op mijn site verbeteren? Wat zijn de belangrijkste zoektermen op mijn site? Waar in het aanmeldproces haken de meeste bezoekers af? Want het is inmiddels bewezen: wie goed gevonden wordt op Google, realiseert meer omzet!”

Hot Spot Tour

Met de hot-spot tour bieden Boekblad en de organisatie de deelnemers de mogelijkheid om langs een aantal leveranciers te gaan die de deelnemers meer informatie geven over de achtergronden van hun producten en de commerciële mogelijkheden voor de deelnemers. De “Boekblad-borrel” biedt de boekenvakkers de mogelijkheid om met elkaar netwerken en te overleggen over de mogelijkheden die ze op het event treffen.

Event nog interessanter voor boekhandels en uitgevers

Met het organiseren van speciale activiteiten voor de boekhandels worden de Stationery, Office & Convenience Days interessanter voor de boekhandels om te bezoeken. Ten Hove: “Ongeveer 20% van onze bezoekers zijn pure boekhandels. Doordat men steeds vaker op zoek gaat naar nieuwe assortimenten is ons event een goede locatie op zich te oriënteren. Door de toevoeging van de activiteiten kunnen we die specifieke doelgroep nog meer bieden waardoor een bezoek lonender wordt.” En doordat er meer activiteiten voor boekhandels zijn is het event daarmee ook interessanter geworden voor de uitgevers om aanwezig te zijn. “Ruim 45% van onze bezoekers geeft aan geïnteresseerd te zijn in boeken, of informatie hierover. Gecombineerd met meer boekhandels betekend dit dat de uitgevers hier een breed publiek kunnen treffen.”

Stationery, Office & Convenience Days

De Stationery, Office & Convenience Days is het enige branche bredevak event voor iedereen die te maken heeft met de in- en verkoop, im- en export, ontwikkeling en productie van officeproducten, stationery, wenskaarten, back to school artikelen, hobbyartikelen, gifts, speelgoed en spellen, tijdschriften en boeken en alle aanverwante producten en diensten. Na de overname van de Paper & Convenience Show zijn de Stationery, Office & Convenience Days hét enige vak event voor iedereen die werkzaam is in de boek- & kantoorboekhandel, de Kantoorvak- en groothandel, gemakwinkels, hobby-, speelgoed- & kinderwinkels, souvenirwinkels, cadeauwinkels, ziekenhuiswinkels en drogisterijen. De Stationery, Office & Convenience Days zal worden gehouden van 3 t/m 5 februari 2013 in de Brabanthallen in Den Bosch. De side events en congressen zullen in het naastgelegen congrescentrum 1931 gehouden worden. voor meer informatie kan men terecht op de website www.socdays.nl



Categorieën: Algemeen Nieuws, Beurzen

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design januari-februari 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
26 januari 2019 t/m 29 januari 2019

Messe Frankfurt Duitsland

08 februari 2019 t/m 12 februari 2019

Messe Frankfurt Duitsland