Faber-Castell verkozen tot "Product Champion 2018"

Laatst bijgewerkt op: 16 - 07 - 2018 | 14:09

Faber-Castell is de winnaar in de schrijfwarensector "Product Champions 2018". 

Bovendien behoort Faber-Castell tot de top 50 van de 2000 beursgenoteerde en nationaal beoordeelde bedrijven.

In samenwerking met ServiceValue GmbH ondervroeg de landelijke krant DIE WELT meer dan 800.000 geregistreerde burgers en vroeg hen naar hun bewondering voor de producten van een merk of een bedrijf. De rangorde is gebaseerd op de wetenschappelijk gevalideerde "Product Benefit Score" (PBS). Dit meet het percentage respondenten dat de kwaliteit van het product bewondert. ‘De gouden status vertegenwoordigt een PBS van ten minste 70,98%. Het resultaat is de Duitse landelijke ranglijst van "Product Champions 2018", die de bijzonder populaire producten van de Duitsers weerspiegelt.

Faber-Castell is de industriewinnaar van de stemming dit jaar en staat ook op de lijst van 44 van alle beoordeelde internationale bedrijven. Volgens DIE WELT behaalde Faber-Castell zijn succes met een PBS van 77,5%, niet alleen door succesvolle productmarketing, maar ook door strategisch engagement van klanten en een specifiek bewustzijn van sociale veranderingsprocessen. "Met de tijd meedraaien zonder het product uit de pas te laten lopen met de doelgroep - dit is het grote geheim van continu succesvolle producten met een hoge klantloyaliteit", aldus DIE WELT. Daniel Rogger, CEO van Faber-Castell, deelt deze mening. "We zijn er trots op een bedrijf te zijn met zo'n lange geschiedenis, een bedrijf dat zich de afgelopen decennia op zijn kerncompetenties concentreerde en het verder ontwikkelde door op de hoogte te blijven van de vooruitgang." Als gevolg hiervan is Faber-Castell gekomen met opvallende moderne productklassiekers die nog steeds voldoen aan de huidige verwachtingen van de klant.

Faber-Castell, meer dan 250 jaar geleden opgericht, is een van 's werelds oudste industriële bedrijven en is wereldwijd marktleider in de productie van kleur- en grafietpotloden. Het bedrijf heeft deze positie bereikt, niet alleen door zijn erfgoed, maar vooral door zijn vermogen om te reageren op sociale verandering en technologische vooruitgang. "We moeten allemaal ons bedrijfsmodel voortdurend herzien en bevragen", legt Daniel Rogger uit. "Dit is de enige manier voor een bedrijf om de wereldwijde uitdagingen onder de knie te krijgen en zichzelf toe te rusten voor de toekomst om producten te maken die klanten het gevoel geven dat ik dit moet hebben!".

De zilveren, driehoekige Grip 2001, met zijn karakteristieke zwart gestipte gripzone, heeft een revolutie teweeggebracht in de wereld van het potlood en heeft een internationale reputatie gekoesterd. Deze meermaals bekroonde klassieker maakt nu deel uit van een uitgebreid assortiment. Foto's: Faber-Castell

Voor een overzicht zie onderstaande link

http://www.servicevalue.de/wettbewerbe/branchenuebergreifend/produkt-champions-deutschland/ranking/ranking-buero-und-schreibwaren/


Categorieën: Algemeen Nieuws

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design november-december 2018

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
13 januari 2019 t/m 15 januari 2019

Evenementenhal Gorinchem

20 januari 2019 t/m 21 januari 2019

Nekkerhal in Mechelen Belgie

26 januari 2019 t/m 29 januari 2019

Messe Frankfurt Duitsland

08 februari 2019 t/m 12 februari 2019

Messe Frankfurt Duitsland