Fusie Euretco en Intres Definitief

Laatst bijgewerkt op: 04 - 07 - 2012 | 12:01

De fusie tussen de retailservice-organisaties Euretco uit Breda en Intres uit Hoevelaken is een feit. Vandaag is het fusieproces afgerond. Met deze afronding ontstaat de grootste retailservice-organisatie (ca. 3500 winkels) van Nederland, die verder gaat onder de naam Euretco. Onder de vlag van Euretco vallen onder andere de retailketens BLz/Libris, Intersport en Livera.

Bij deze nieuwe organisatie zijn ruim 2.400 zelfstandig ondernemers aangesloten die samen bijna 3.500 winkels exploiteren in de branches mode, wonen, media en sport. Samen vertegenwoordigen zij een totale consumentenomzet van circa € 3 miljard. De gefuseerde organisatie gaat verder onder de naam Euretco. De nieuwe directie zal bestaan uit: Harry Bruijniks (directievoorzitter), Kenaad B. Tewarie (CFO/CIO), Peter Dirks en Steve Evers. De activiteiten zullen worden samengebracht in Hoevelaken in het huidige hoofdkantoor van Intres, met als gevolg dat de Euretco-locaties in Breda en Houten op termijn worden gesloten. In de komende maanden zullen de diverse afdelingen fasegewijs naar Hoevelaken verhuizen.

De integratie van beide organisaties zal met de nodige zorgvuldigheid plaatsvinden. Door de fusie zal helaas een aantal arbeidsplaatsen verdwijnen. In de komende weken zullen de gesprekken met de betrokken medewerkers plaatsvinden. Er is een sociaal plan dat door beide ondernemingsraden is goedgekeurd. 

Euretco en Intres zijn organisaties die beide actief zijn op het gebied van gezamenlijke inkoop, betalingsverkeer, marketing en ook in belangrijke mate e-commerce-activiteiten dan met name in de detailhandelsbranches mode, wonen en sport. Daarnaast zijn beide organisaties belangrijke spelers op het gebied van private labels en franchiseformules. Bij Euretco zijn dat onder andere Runnersworld, Decorette, Topform, Nox, CC by Jab en Lampenier en bij Intres Intersport, Livera, Coach en Libris/BLZ. Ook is Euretco via haar wholesale-activiteit actief in de baby- en kinderkledingmarkt met de merken Babyface, LCKR en Blue Rebel.

De ontwikkelingen binnen de branches mode, wonen en sport en op het terrein van e–commerce vragen om aanpassing en uitbreiding van de dienstverlening. Schaalvergroting maakt efficiency, kwaliteitsverbetering en nieuwe investeringen voor de toekomst mogelijk om optimale retailservices te leveren. De doelstellingen van de combinatie zijn de aangesloten ondernemers nu en in de toekomst beter van dienst te zijn - en daarmee de positie van de zelfstandig retailer in Nederland beter te borgen - en de rol naar leveranciers verder te professionaliseren.


Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design september-oktober 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
12 januari 2020 t/m 14 januari 2020

Evenementenhal Gorinchem

19 januari 2020 t/m 20 januari 2020

Nekkerhal in Mechelen Belgie