Libris-boekhandels versterken landelijke multichannel-strategie

Libris-boekhandels versterken landelijke multichannel-strategie

Laatst bijgewerkt op: 20 - 06 - 2013 | 12:39

Verdere integratie marketingaanpak van fysieke winkel, webwinkel en eBooks

Libris introduceert een nieuw, landelijk marketingbeleid waarbij het zich nog sterker profileert als een landelijk kwaliteitsmerk. De keten van zelfstandige boekhandels speelt hiermee in op de ontwikkelingen in de retailbranche. De nieuwe strategie omvat een verdere integratie van drie belangrijke verkoopkanalen: de fysieke winkel, de webwinkel en de eBook-tak.

Daarnaast ligt er nog meer focus op de specifieke kwaliteit van Libris-boekhandels: de breedte van het assortiment, een passend advies van de lokale boekhandelaar en het 'lokale gevoel' van de winkels. Deze kwaliteiten vertaalt Libris nu nog sterker naar de web- en eBook-kanalen. De voor de klant meest zichtbare aanpassingen zijn de frisse pay-off 'Vol van boeken' en de aangepaste, modernere huisstijl die is doorgevoerd in de bijna honderd aangesloten boekhandels en in de webwinkel op www.libris.nl.

Een belangrijk doel van het nieuwe Libris-marketingbeleid is het verder versterken van het merk en van het kwalitatief hoogwaardige imago. Hiervoor is onder meer een Libris-zomerkrant gelanceerd; de eerste krant in de nieuwe huisstijl en met de pay-off 'Vol van boeken'. Veel van de boekhandels hebben hierin een eigen katern om hun specifieke kennis en kwaliteiten voor het voetlicht te brengen. Daarnaast zijn de nieuwe huisstijl en de focus op kwaliteit doorgevoerd in de webwinkel. Voor consumenten betekent dit aangesloten worden op de actualiteit van de dag, snellere beantwoording van vragen en voor 23.00 uur bestelde boeken de volgende dag al in huis – met gratis verzending. Daarnaast zijn op de site honderden professionele reviews van Libris-boekverkopers te vinden. Drie van hen bespreken maandelijks hun favoriete boek in het tv-programma De Wereld Draait Door.

"We merken dat klanten zeer loyaal zijn aan onze boekhandels. We staan dan ook te boek als een merk dat kwaliteit levert als het om boeken gaat. Het retaillandschap van tegenwoordig behelst echter meer dan alleen de fysieke winkels: het vraagt om een flexibeler multichannel-aanpak die zich richt op de integratie van web, fysiek en eBooks. En dat is precies wat we met dit nieuwe beleid nastreven: het behoud van onze kwaliteit en de doorvertaling ervan naar onze andere verkoopkanalen", zegt Caroline Damwijk, directeur van Libris. "Dankzij de individuele boekhandelaren die vol passie ondernemen, geven we ons landelijke merk een lokale invulling. Een invulling die klanten vanaf nu ook online en bij de aankoop van eBooks terugvinden."

De nieuwe huisstijl van Libris is te bekijken in de webwinkel op www.libris.nl.


Categorieën: Algemeen Nieuws

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design juni-juli 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
09 oktober 2019 t/m 12 oktober 2019

EXPO Nuremberg Duitsland