Media Logistics en Nedac Sorbo slaan handen ineen

Laatst bijgewerkt op: 11 - 12 - 2013 | 16:47

Media Logistics en Smartwares dochter Nedac Sorbo hebben een  logistieke samenwerking ontwikkeld die de service merchandising verder optimaliseert. Deze slimme distributieoplossing draagt zowel bij aan een efficiëntere keten als aan een meer duurzame samenleving.

Nedac Sorbo, onderdeel van Smartwares en specialist in non-food artikelen, heeft haar distributiestructuur gewijzigd, zonder afbreuk te doen aan de gewaardeerde dienstverlening van service merchandising. Media Logistics zorgt ervoor dat de goederen bij de klanten van Nedac Sorbo worden afgeleverd, vlak voordat de service merchandiser van Nedac Sorbo het schap komt verzorgen. De retouremballage wordt vervolgens bij de eerstvolgende levering van Media Logistics op het adres retour genomen.

“Wij hebben gezocht naar een vertrouwde partner die ook al bekend is met onze afnemers. In Media Logistics hebben we deze partner gevonden. Zij draagt onder andere zorg voor een zeer groot gedeelte van de tijdschriftendistributie in Nederland en komt vrijwel dagelijks met tijdschriften in de supermarkten. Dat zijn dus ook het merendeel van onze klanten!”, aldus supply chain directeur Nedac Sorbo, Mark Anneveld.

“Wij zijn zeer gelukkig met de samenwerking met Nedac Sorbo. Voor ons distributienetwerk is het goed om een klant te bedienen die specialist is in retail. Onze ambitie is om te groeien in retail logistiek en distributie, deze samenwerking past perfect in onze strategie.  Wij bundelen de goederen voor onze opdrachtgevers en trachten zoveel mogelijk leveringen in 1 keer bij onze afnemers te bezorgen. Het voordeel voor de retailer is dat zij maar 1 x per dag een chauffeur ontvangen. Voordeel voor de maatschappij is dat zo het aantal distributieritten en dus kilometers beperkt kan worden. “ aldus Raymond Cools, directeur Media Logistics.

De samenwerking is sinds deze zomer gestart en de resultaten zijn positief. De service merchandisers van Nedac Sorbo kunnen zich nu bezig houden met hun core business, het optimaal bedienen van de retailer en hoeven zich niet meer te bekommeren om logistieke activiteiten.

 


Categorieën: Algemeen Nieuws

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design juni-juli 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
09 oktober 2019 t/m 12 oktober 2019

EXPO Nuremberg Duitsland