Mondi zet in op verandering

Laatst bijgewerkt op: 30 - 07 - 2018 | 11:12

Mondi zet in op verandering

Papierconcern Mondi focust in nieuwe IQ en MAESTRO merkstrategie
op meerdere premiumproducten en één universeel product voor dagelijks gebruik

 

Het wereldwijd toonaangevende papier- en verpakkingsconcern Mondi wil zijn portfolio kantoorpapier nog meer afstemmen op de behoeften van de consument die steeds meer vraagt om een duidelijk gestructureerd assortiment van premium en universeel kantoorpapier. Mondi maakt geen onderscheid meer tussen B- en C-kwaliteiten, maar lanceert één universeel kantoorpapier dat de beste eigenschappen van beide kwaliteiten combineert en dat een unieke marktpositie inneemt als het om witheid gaat. Mondi’s nieuwe strategie geldt voor IQ en MAESTRO®. Volgens het meest recente EMGE-onderzoek rond cut-size kantoorpapier en merkpositionering staan deze twee kwaliteitsmerken in de Europese merken-top 5.

Tegelijkertijd met het nieuwe portfolio lanceert Mondi meteen een premiuminnovatie: een nieuw kantoorpapier met een hoge opdikking en een gewicht van slechts 75 g/m2, dat eruitziet en aanvoelt als hoogwaardig 80 grams papier. Het nieuwe product combineert een uitstekende opaciteit en hoge witheid – precies zoals de klant die verwacht – met de efficiency van een lichtgewicht vel. Dit nieuwe product wordt geproduceerd in de Mondi-fabriek in Oostenrijk, en draagt het FSC™- of PEFC™-certificaat en het EU-Ecolabel. 


Categorieën: Branchenieuws

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design augustus-september 2018

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
23 oktober 2018 t/m 27 oktober 2018

Keulen Messe, Duitsland