Ondanks lagere bezoekersaantallen beurs toch positief gewaardeerd

Laatst bijgewerkt op: 27 - 09 - 2012 | 22:16

Ondanks lagere bezoekers aantallen waren exposanten en bezoekers positief over de Paper & Convenience Show, die tot en met dinsdag werd gehouden in De Brabanthallen. Met rond 15% minder bezoekers beweegt ook deze beurs mee met de dalingen bij andere consumenten producten beurzen. "Standhouders en bezoekers zijn nog altijd positief over de professionaliteit en kwaliteit van deze beurs, maar natuurlijk minder over het aantal bezoekers. Maar ze beseffen ook dat het een economische realiteit is", aldus Bas de Bruin organisator van de beurs.

Dat het aantal bezoekers zou afnemen hadden de organisatoren wel rekening mee gehouden. "Alle beurzen gericht op consumenten producten hebben te maken met bezoekcijfers die onder druk staan. Daarnaast is het een feit dat er dagelijks winkels sluiten, al dan niet gedwongen. Dat zijn wel allemaal potentiele bezoekers. Met de 15% minder bezoekers wijken we niet af van de gemiddelden op andere beurzen. Elke bezoeker minder is er wel één teveel." Alle standhouders beseffen dat het de realiteit is van dit moment. "De kwaliteit van de bezoekers blijft onveranderd hoog. Het zijn echt de beslissing nemers die de beurs bezoeken. Daardoor kunnen er toch goede zaken gedaan worden. En dat is de reden dat de beurs ondanks de dalende bezoekers nog wel positief beoordeeld wordt."

Evaluatie

In de komende weken zal de beurs worden geëvalueerd. "Los van de daling van het aantal bezoekers werd de beurs wel op vele punten positief gewaardeerd. Het aantal exposanten en de breedte van het aanbod, de Retail Market met daarop enkele boekenuitgevers, Het Pen & Leather World en het Spellenplein werden zeer positief beoordeeld. maar ook de aanwezigheid van meer Office leveranciers werd door veel bezoeker als positief bestempeld. Op al deze activiteiten zien we nog verbeterpunten, maar de reacties tonen wel aan dat we door het creëren van belevingswerelden de bezoekers wel weten te motiveren", aldus De Bruin

Het uitnodigingsbeleid en communicatie traject zal zeker onder de aandacht komen. Krijn ten Hove, mede organisator van de beurs: "Ook deze editie zagen we dat standhouders moeite hadden om hun deelname goed onder de aandacht te brengen. Maar als je mensen wilt ontmoeten zul je ze wel moeten uitnodigen. En als je dan wilt dat ze komen moet je ook vertellen waarom ze naar je toe moeten komen. Alleen een standaard uitnodiging sturen werkt dan niet. Met de deelnemers, maar ook met bezoekers, zullen we gaan kijken hoe we de juiste bezoeker op het juiste moment binnen kunnen krijgen."

De volgende editie van de Beurs is gepland voor februari 2013.


Categorieën: Algemeen Nieuws, Beurzen

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends maart-april 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.