Ook in 2014 een voor en najaars editie van de Stationery Office & Convenience Days

Laatst bijgewerkt op: 31 - 10 - 2013 | 16:36

Ook in 2014 worden een voor- & najaarseditie georganiseerd van de Stationery, Office & Convenience Days . Beide edities vinden plaats in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. De organisatie blijft in handen van Bas de Bruin, Letty Kamps en Krijn ten Hove. Op basis van de evaluaties van de beide edities in 2013 zijn de voorbereidingen voor de edities in 2014 alweer in volle gang en wordt het event nog verder afgestemd op de wensen die leven in de markt. De interesse voor deelname is inmiddels groot: voor de voorjaarseditie is inmiddels 70% van de hal verhuurd of in optie genomen,  voor de najaarseditie is dit 50%.

Na twee succesvolle events in 2013 zijn in de afgelopen weken de eerste voorbereidingen getroffen voor de edities in 2014. "De edities in 2013 hebben we in korte tijd moeten organiseren. Daardoor konden we een aantal zaken nog niet helemaal invullen zoals we voor ogen hadden. Aan die zaken hebben we het afgelopen jaar volop gewerkt. Bezoekers en deelnemers die ons goed wisten te vinden, geven ons hun vertrouwen voor de komende edities", aldus Krijn ten Hove. De Stationery, Office & Convenience Days is het enige vakevent in de Benelux voor retailers, e-tailers en dealers die zich bezig houden met de in- en verkoop, im- en export, productie en ontwikkeling van office producten, luxe schrijf en lederwaren, stationery, back to schoolartikelen, wenskaarten, hobbyartikelen, souvenirs, gifts, speelgoed en spellen, tijdschriften, boeken een aanverwante producten en diensten.

 

Thema: Onderscheidende assortimenten

Voor het voorjaar is inmiddels 70% van de oppervlakte ingetekend. Ten Hove: “Hier zitten niet alleen veel bekende namen bij, ook nieuwe deelnemers weten ons event steeds vaker te vinden. En dat maakt een bezoek aan het event zo waardevol: nieuwe deelnemers bieden nieuwe en daarmee onderscheidende assortimenten. Dat past bij de behoefte van de bezoeker,  want het biedt de retailerde kans zich te onderscheiden naar zijn klanten.” Het thema voor de najaarseditie wordt later bekendgemaakt zodat het naadloos aansluit bij de dan spelende situatie in de markt. Naast een overkoepelend thema wordt er ook een overkoepelende sfeer gecreëerd die past bij zaken die in 2014 gaan spelen.

 

Activiteitenpleinen

Ook voor de komende editie is er weer ruimte voor diverse side events en activiteitenpleinen. “We zijn in gesprek met een aantal Back to Schoolleveranciers  om een ‘Schoolplein’ te creëren. Hier kunnen de Back to School verkooppunten de nieuwste schoolartikelen kopen. Verder gaan we met deze leveranciers in overleg om extra activiteiten op te zetten ten behoeve van de bezoekers. . Het Spellenplein wat we opzetten samen met Boosterbox keert ook terug. Op dit plein, een samenwerking met de A-merk fabrikanten van spellen, krijgen bezoekers in de vorm van speed-daten spellen uitgelegd. Op korte termijn hopen we ook meer duidelijkheid te krijgen over het doorzetten van de Fine Art Gallery. Met de leveranciers in deze sector zijn we hierover in overleg.

 

Deelnemers

Inmiddels hebben zich al een groot aantal deelnemers aangemeld. Quantore, RDC, Hameco, Eurostyle, Pennenimport4You, Artige, Green Emma, Verhaak, Animal Greetings, Decadence Nederland, Pilot Pen, MAP Publishing, Haza Groep B.V., ABKA, Hartung GmbH, Group4P, Alfons ’t Hart Trading, Lannoo Graphics, Dresz International, Edding Legamaster, Biri Publications, ContextCards/New Edition, Tombow Benelux, Bergsala Enigma Benelux, Stationery Team Euope, Boosterbox, Manta, NewCo Europe, DutchUs, POS Manager en Uniball hebben hun deelname inmiddels toegezegd.

 

Met vele anderen zijn gesprekken gaande. Hierbij zitten o.a. Brepols, Lediberg/RSS, CZ-Cado, Uitgeverij De Lantaarn, Cortina, Depesche Vertrieb, Uitgeverij Deltas, Art of Cards, Crafters Companion, Kikkerland, bruynzeel-sakura, Royal Talens, Orange Papers, Hamelin, Canson, CloudSuite, Unieboek/Het Spectrum, Icon Eye Wear, Hole in the Wall, Lino et le Marinier, Maped, Pasell, Schoolsupport, De Kaartenmakers, Iluminii, Kids Marketeers, Only Natural, Bic, 3M, Henkel en Paperclip.

 

Unieke samenwerkingen

Quantore (de grootste inkoopcoöperatie op het gebied van kantoorartikelen in de Benelux)  en Hameco (het grootste vrijwillige samenwerkingsverband op het gebied van kantoorvakhandelaren in Nederland) hebben inmiddels gekozen om ook in 2014 aanwezig te zijn op de Stationery, Office & Convenience Days. Ten Hove: “Met hun aanwezigheid  onderstrepen ze blijvend dat de markt behoefte heeft aan 1 branchebreed event. Een verdere versnippering door toevoeging van evenementen is niet in het belang van de markt volgens beide partijen.”

 

Data

De voorjaarseditie van de Stationery, Office & Convenience Days wordt gehouden van 9 t/m 11 februari 2014 in de Baroniehal van de Brabanthallen in Den Bosch. De najaarseditie staat vooralsnog gepland voor 14 t/m 16 september 2014.


Categorieën: Algemeen Nieuws, Beurzen

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends maart-april 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.