Overzicht activiteiten op Stationery Office & Convenience Days

Laatst bijgewerkt op: 25 - 01 - 2013 | 11:04

Op de komende Stationery Office & Convenience Days zijn diverse side events georganiseerd die tot doel hebben de bezoekers extra te informeren over de actuele stand van zaken in de markten waarin zij opereren. Zo zijn er in samenwerking met Boekblad diverse workshops, een HotSpot tour opgezet en een Boekblad borrel georganiseerd. Daarnaast zal Chris Kolvenbach van De Rijk Kantoorshop diverse seminars houden over de mogelijkheden van Back to Schoolverkoop in uw winkel. Hou deze pagina in de gaten want er lopen nog gesprekken met andere partijen voor het geven van presentaties.

Het programma van de events ziet er als volgt uit: (indien u één van de activiteiten wilt bijwonen verzoeken wij u om zicht via het formulier onder aan dit bericht voor te registreren)

 

Zondag 3 februari 2013

11.30 – 12.00 uur             Back to School presentatie Chris Kolvenbach

 

Maandag 4 februari 2013

10.30 – 11.30 uur             Hotspot tour 

10.30 - 11.00 uur              De ontwikkelingen in Boekhandelsland door Joost van der Weijden (NBB ism GFK)

11.30 – 12.00 uur             Seminar Boekblad Academie 'Maak uw winkel toekomst-proof'

12.30 – 13.00 uur             Back to School presentatie Chris Kolvenbach

13.30 – 14.30 uur             Google workshop door Henk Meijerink

15.00 – 16.00 uur             Hotspot tour

16.00 – 16.30 uur             Back to School presentatie Chris Kolvenbach

17.00 – 18.00 uur             Boekblad borrel

Dinsdag 5 februari 2013

11.00 - 11.30 uur             Back to School presentatie Chris Kolvenbach

Back to School presentatie

Chris Kolvenbach van De Rijk kantoorshop in Beneden Leeuwen organiseert jaarlijks een Scool Supply koopavond in zijn winkel. Op deze koopavond nodigt hij, samen met de Back to Schoolleveranciers, leerlingen van de lokale middelbaren scholen uit om de nieuwste schoollijnen te bekijken en aan te schaffen. Door speciale acties op te zetten zijn deze avonden ook commercieel een succes. Door de samenwerking met andere lokale ondernemers, sportverenigingen en scholen weet hij een zeer grote doelgroep te bereiken en zo elk jaar zijn Back to School verkopen te verbeteren. En door deze avonden al medio juni te organiseren weet hij al een grote omzet piek aan het begin van de verkoopcampagne te realiseren hetgeen ook een positieve invloed heeft om het rendement en de liquiditeit van zijn bedrijf. Een ideale manier om in deze vaak lange verkoopcampagne (van half april tot begin september) sneller rendement te realiseren. Laat u inspireren door pur-sang ondernemer Chris Kolvenbach en maak ook van uw Back to School verkopen een succes.

Boekblad Academy - Kooplust

Dat er veel in het Retail landschap verandert mag geen verrassing meer zijn. Maar waar liggen kansen om daar op in te spelen? Tijdens de Stationery, Office & Convenience Days laat retail adviesbureau Kooplust belangrijke consumententrends zien en  ontvangt u concrete tips om deze trends te vertalen naar de winkelvloer. Ontwikkelingen die aan bod komen zijn onder andere de opkomst van ‘de meestercurator’ en de verschuiving van winkel naar ontmoetingsplek. Als u na deze presentatie niet bruist van de ideeën om uw winkel toekomst-proof te maken, zouden we verbaasd staan!

Marian Bekkers is eigenaresse van retail adviesbureau Kooplust. Zij schrijft over en adviseert retailers hoe zij klanten kunnen prikkelen om (meer) te kopen, en geeft daarover lezingen en workshops. 

Meer omzet met Google

De workshop meer omzet met Google geeft handvatten om door slim gebruik van Google meer omzet uit uw e-commerce activiteiten te halen. Een workshop voor retailers en uitgevers met als thema: Omzet scoren met Google? Hoe wordt mijn website beter vindbaar?! De workshop bevat belangrijke, praktische punten die een rol spelen bij het vindbaar zijn van de website van de klant op Google. Vragen als "Waar moet ik op letten bij het bouwen van mijn website? Wat is het belang van goede teksten?" komen aan de orde. Hoe kan ik de conversie op mijn site verbeteren? Wat zijn de belangrijkste zoektermen op mijn site? Waar in het aanmeldproces haken de meeste bezoekers af? Want het is inmiddels bewezen: wie goed gevonden wordt op Google, realiseert meer omzet!

Deze workshop wordt gegeven door Henk Meijerink van MYbusinessmedia. Henk Meijerink is bij MYbusinessmedia, uitgever van o.a. Boekblad, verantwoordelijk voor Search Engine Marketing en de online sales.Zijn specialisme is online search en het optimaliseren van websites.“Kenmerkend is het cross mediale karakter van MYbusinessmedia, wat betekent dat informatie wordt verspreid via diverse mediavormen terwijl die verschillende vormen elkaar versterken. Door een consequente inzet op online toepassingen (strategie online first) hebben we een online bereik gerealiseerd van 3 miljoen pageviews en 500.000 unieke bezoekers per maand. Het betreft vooral ondernemers en professionals in het mkb. Uit onderzoeken is inmiddels meermaals gebleken dat de effectiviteit van (offline) communicatie tot betere resultaten leidt als die is gekoppeld aan search engine optimization (seo) en search engine marketing (sem). Search engine optimization is een manier van omgaan met content zodat die content veel beter wordt gevonden door de zoekmachines die zoekcommando's op het internet uitvoeren. Dit is verder ontwikkeld in een moderne vorm van marketing, de search engine marketing, die gebruik maakt van onder meer seo. Seo en sem leiden tot een aanmerkelijk betere vindbaarheid die de waarde van de website verhoogt”, aldus Meijerink.

Hotspot Tour

Elke retailer is wel op zoek naar onderscheidend vermogen. En toevoegingen aan het core assortiment. Assortimenten die een toegevoegde waarde kunnen leveren aan omzet en rendemnt van de onderneming. Met de HotSpot tour willen Boekblad en organisatie van de Stationery Office & Convenience Days de deelnemers begeleiden langs een aantal stands met verrassende producten. Tijdens deze bezoeken zullen de leveranciers de bezoekers enige informatie verschaffen over de mogelijkheden van die producten voor de verschillende winkels.

Evenement bijwonen? meldt u dan aan via dit formulier


Categorieën: Algemeen Nieuws, Beurzen

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends maart-april 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.