Plantage Oranjerie lanceert eerste fysieke App-Store

Plantage Oranjerie lanceert eerste fysieke App-Store

Laatst bijgewerkt op: 18 - 04 - 2012 | 11:36

Gisteren lanceerde Plantage Oranjerie in Apeldoorn, onderdeel van RDC, de eerste fysieke app store, een concept van QINQO Europe. Na 2 jaar van voorbereiding, kunnen consumenten kennis maken met de unieke en vernieuwende QINQO gift card oplossing die online producten tastbaar maakt. In navolging van Plantage Oranjerie, wordt het QINQO concept in april 2012 in nog 9 andere RDC winkels gelanceerd. Met deze lancereing wil RDC het gat dichten tussen de fysieke winkel en het online aankopen van met name entertainment producten, waartoe ook boeken behorens aldus RDC.

Over de hele wereld besteden mensen meer tijd online dan ooit tevoren. Maar terwijl het online gebruik en de verkoop van online entertainment en digitale bezittingen snel groeien, wordt de kloof met fysieke winkels steeds groter. QINQO voorziet in een oplossing met meerwaarde voor alle partijen door middel van een fysieke "App store" waarin online entertainment, waaronder muziek, films, games en ebooks, in de vorm van hoogwaardige prepaidkaarten verkocht worden. QINQO verbindt consumenten, online entertainment-merken en winkeliers met elkaar en overbrugt daarmee de kloof tussen virtuele en echte, fysieke producten.


De oprichter van QINQO, Jurrie Hobers, is ervan overtuigd dat zijn oplossing een brug slaat tussen de "echte" wereld en die op internet. "Consumenten willen nog steeds iets in handen houden", zegt hij. De oplossing is dan ook het aanbieden van prepaid kaarten. Deze QINQO gift cards worden verkocht in winkels of via zelfservice automaten en bevatten een code die toegang geeft tot online content. Deze content kan bijvoorbeeld de vorm hebben van een abonnement op een online dienst, een ebook, muziekalbum of een game. "Wij zijn ontzettend blij dat de Plantage Oranjerie - onderdeel van RDC - onze lanceringspartner is. RDC was de eerste keten die geloofde in ons concept en volmondig ja zei." RDC heeft winkelformules waaronder The Read Shop, The Read Shop Express en inkoopcombinatie Plantage InkoopPartners.


Marc Pontier, Retailmanager RDC, vult aan: "Op het gebied van entertainment komt groei de komende jaren voornamelijk uit digitale ontwikkelingen. Er staan veel nieuwe dingen te gebeuren en Plantage en The Read Shop laten met QINQO's concept zien hier klaar voor te zijn. Ook gift cards staan volgens velen aan de vooravond van een flinke groei en zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het retail landschap. Door de premium uitvoering van de QINQO cards verwachten wij dat de kaarten een hit zullen worden."


Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends maart-april 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.