Samenwerking Hallmark Cards en All You Need is Love

Laatst bijgewerkt op: 12 - 01 - 2012 | 15:05

De wenskaartenuitgeverij Hallmark heeft met RTL een overeenkomst gesloten voor een verregaande samenwerking voor het TV programma All You Need is Love. "Dit programma is een uitstekend platform om de wenskaart te laden als hét middel om op kwalitatieve wijze je boodschap over te brengen en iemand te laten weten dat je om hem geeft", licht Esther Gorlee van Hallmark toe. De eerste aflevering waarin de samenwerking herkenbaar is komt op 14 januari op de TV.

Gorlee: "In tijden als deze, waarin e-mail, sms, Facebook en Twitter ongekend populair zijn, ligt de focus juist op de emotie die een echte wenskaart teweeg brengt, zowel bij verstuurder als ontvanger. Welk programma kan deze emotie beter overbrengen op de consument dan All You Need is Love?"

Valentijn


In de komende weken zal Hallmark groots uitpakken met tailor made oproeppromo's, programmaitems en billboards en breakbumpers (aan- en afkondigingen die mededelen dat het programma wordt gesponsord). In de oproeppromo wordt opgeroepen een handgeschreven wenskaart met een liefdesboodschap naar All You Need is Love te sturen. De programma items zullen variëren van een ingestuurde wenskaart die bezorgd wordt met het Hallmark/All You Need is Love busje tot een huwelijksaanzoek die via een wenskaart is ingestuurd.
De uitzendingen beginnen op 14 januari en lopen door tot 18 februari. Op 6 zaterdagen zal de wenskaart dan tussen 21.00 uur en 22.30 uur onder de aandacht gebracht worden.

Hallmark heeft ervoor gekozen om een samenwerking op te zetten in deze periode, omdat het de aanloop is naar Valentijnsdag. 'Wij spannen ons continue in om de wenskaart top-of-mind te houden, bij voorkeur natuurlijk in het hart van onze doelgroep: de Nederlandse vrouw. Deze samenwerking is er volledig op gericht om de wenskaart op een bijzondere en leuke manier onder de aandacht brengt van de consument. We vertrouwen er dan ook op dat het de doorverkoop van valentijnskaarten positief zal beïnvloeden!'

Wenskaart op TV

Het is hiermee de tweede keer in korte tijd dat de wenskaart als product op TV onder de aandacht gebracht wordt. Eind 2011 was er al 10 weken lang het programma 'Omdat ik aan je denk' op SBS te zien. Een programma, geïnitieerd door de Stichting Wenskaart Nederland, die de verhalen achter de wenskaart liet zien. "Het programma werd positief gewaardeerd en heeft bijgedragen aan het top of mind houden van de wenskaart bij de consument. Onderzoek toonde aan dat het aanzette tot aankoop en verzenden van wenskaarten", volgens Mark-Jan Pieterse van Stichting Wenskaart Nederland.


Categorieën: Algemeen Nieuws

Reacties

  • Volgens mij leest meneer of mevrouw Middelkoop dit artikel niet helemaal goed... Hallmark gaat niet verkopen via RTL, deze samenwerking is volgens mij gericht op promotie. Ik vind het juist fantastisch wat Hallmark doet voor de wenskaartenbranche. Dit soort investeringen juig ik (vanuit de vakhandel) juist toe!

    D. Krichel - 13 - 01 - 2012 | 11:48
  • Super initiatief van Hallmark! Dit kan de wenskaartenbranche goedgebruiken, zeker nu. Ik ga zaterdag kijken en hopelijk heeft het een positief effect op mijn valentijnsomzet.

    M. Janssen - 13 - 01 - 2012 | 11:46
  • Na Albert Heijn, blokker nu RTL. Straks action. Vakhandel stop toch met hallmark

    G. Middelkoop - 13 - 01 - 2012 | 10:47

Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design januari-februari 2019

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
26 januari 2019 t/m 29 januari 2019

Messe Frankfurt Duitsland

08 februari 2019 t/m 12 februari 2019

Messe Frankfurt Duitsland