Wecare Internationaal

Wecare Internationaal

Laatst bijgewerkt op: 17 - 07 - 2018 | 14:21

Al meer dan 25 jaar hangen de cartridges van Wecare in diverse Nederlandse en Belgische winkels. Nu wordt het merk ook buiten de landsgrenzen geïntroduceerd. En daar hoort een nieuwe verpakking bij.

 

Op een zolderkamer werd in 1993 gestart met het vullen van cartridges. Dit groeide uit tot Wecare4, een toonaangevend bedrijf in computersupplies met meer dan 200 werknemers. In 2010 nam het Franse Armor de inzamelingstak en de productgroep printerconsumables over. Met deze overname werd het merk Wecare eigendom van de marktleider op het gebied van alternatieve inkt- & tonercartridges.

Time for change
Met de expertise van Armor groeide Wecare verder uit naar een gerenommeerd merk met een brede basis trouwe klanten. Toen Armor onlangs besloot om de eigen merken in de verschillende vestigingsgebieden samen te voegen tot één internationaal merk, was de keuze voor het Nederlandse Wecare dan ook snel gemaakt. Tijd om te veranderen dus. Vandaar de slogan “Time for change”. Om een Europees merk te kunnen worden, is er goed gekeken naar de verpakking en uitstraling van Wecare. Kernpunten als kwaliteit, garantie en duurzaamheid moesten tot uiting komen. Maar ook de waarden achter het merk zoals klantgerichtheid, professionaliteit en vooruitstrevendheid mochten niet vergeten worden. Deze zaken samen hebben de heldere blauw/paarse kleur en vormgeving bepaald.

Connected by armor
Het logo van Wecare is ge-updatet en heeft een frisse, eigentijdse uitstraling gekregen. Daarnaast is er een boodschap aan toegevoegd: “connected. by armor”.

Nieuw: label op verpakking
Nog een opvallende wijziging is het label op de verpakking. Alle cartridgedoosjes zijn voortaan voorzien van een label met daarop informatie zoals inhoud, aantal te printen pagina’s (ISO), energie A-label en barcode. Naast flexibele informatie, zijn een kortere time-to-market en verlaging van de ecologische voetafdruk belangrijke afwegingen geweest bij de keuze voor een label.

QR code
Op ieder label staat een QR code. Met het scannen van deze code ontvang je diepgaande informatie van de betreffende cartridge zoals de compatibiliteit, FAQ en technische handleidingen. De QR-codes leiden naar de specifieke productpagina’s op de vernieuwde Wecare website. Deze connectie zal later vervangen worden door een speciale app. Deze is momenteel in ontwikkeling.

Europese introductie inkjet & toner
Met de nieuwe verpakking zal ook de Wecare toner weer terug in het assortiment gebracht worden. Ook deze krijgt dezelfde nieuwe verpakking. Armor heeft veel vertrouwen in een succesvolle Europese introductie van zowel WECARE inkjet als toner. Vanaf 16 juli zijn de vernieuwde WECARE inkjetcartridge verpakkingen beschikbaar. Na de zomer zal het nieuwe merk geïntroduceerd worden in Frankrijk en Duitsland.


Reageren

Uw reactie op dit artikel is welkom.

 
KantoorVak Trends & Design augustus-september 2018

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Agenda
23 oktober 2018 t/m 27 oktober 2018

Keulen Messe, Duitsland