Krijn ten Hove, Commercieel manager

Krijn ten Hove is vanaf 2006 verbonden aan Kantoorvak Trends & Design. Ten Hove heeft binnen de markt diverse management en directie functies bekleedt alvorens hij zich ging toeleggen op het journalistieke vak. Naast zijn activiteiten als redacteur is hij mede bedenker van de Stationery, Ofiice & Convenience Days, wat nu is opgegaan in &Trendz door de samenwerking met de Evenementenhal. Verder is hij eigenaar van adviesburo A New Vision/A Second Opinion.

Daarnaast is Ten Hove betrokken geweest bij de oprichting van Stichting Wenskaart Nederland. Vanaf 1 januari 2016 zal Ten Hove zich binnen KantoorVak Trends & Design richten op de commerciele activiteiten. 

 

 

 

 

Artikelen Krijn ten Hove

  • Onderscheidend vermogen leidt tot succesvol ondernemen

    2013-03-28 17:11:06

    Ik zat afgelopen zondag in de auto en zat naar de  radio te luisteren.  Bij het zoeken naar een leuke zender werd mijn aandacht ineens getrokken door een gesprek tussen, in mijn ogen  een van de beste radio journalisten, Govert van Brakel en oud schaatser Ben van de Burg. Kent u hem nog Ben van de Burg? Ben van de Burg was ooit een begenadigd schaatstalent die nooit uit zijn carrière heeft kunnen halen wat er in zat. Niet veel later werd hij zelfs weggezet als schaatsclown. Inmiddels is Van den Burg een succesvol zakenman geworden en heeft hij het stigma dat (oud) top sporters dom zijn verre van zich afgeworpen.

    0 reacties
  • Oproep MKB voor actieplan retail verdient brede navolging

    2013-01-05 10:56:27

    MKB voorman Hans Biesheuvel roept het kabinet op om te komen tot een actieplan om de retail in Nederland te stimuleren. Aanleidingen zijn de toenemende druk in deze belangrijke sector van ondernemend Nederland. Door een toenemend aantal faillissementen en vrijwillige bedrijfsbeëindigingen, grote leegstand van winkelpanden, druk als gevolg van hoge werkgeverslasten en problemen met de krediet verschaffing heeft de retail het zwaar. "Het aantal faillissementen zal in 2013 schrikbarend toenemen", aldus Biesheuvel op Nu.nl. Het is een oproep die meer dan alleen steun verdient. Maar niet alleen het kabinet is aan zet. Banken, vastgoed eigenaren, projectontwikkelaars, Retail organisaties en lokale overheden moeten met elkaar in overleg om deze sector, toch een van de belangrijkste motors van de Nederlandse economie, om te vormen naar de toekomst. En die toekomst zit niet alleen in online zoals velen ons willen doen geloven, maar kan wel een hulpmiddel zijn.

    1 reactie
  • Waar blijven de oplossingen?

    2012-11-29 11:51:20

    Wordt u er ook zo moe van? Al die geleerden die ons, retailers, iedere dag waarschuwen voor de gevaren die voor ons liggen? Mensen als Cor Molenaar die het einde van de winkel aankondigde, nu weer Laurens Sloot, die de vergrijzing als gevaar ziet voor de retail, en dan nog de vele (internet) geleerden die het gevaar van internet voor de fysieke retailer bloot leggen.

     

    0 reacties
  • Oneerlijke concurrentie, marges & leveringscondities: de vakhandel zucht

    2012-08-16 20:51:58

    Als hoofdredacteur van een vakblad hou je dagelijks feeling met de gang binnen 'jouw' vakgebieden. Niet alleen over het laatste nieuws maar ook over de lange termijn ontwikkelingen en de actuele stand van zaken.  En de actuele stand van zaken binnen het algehele MKB, en in ons vakgebied in het bijzonder,  is heftig. De vakhandel zucht onder de druk van toenemende concurrentie van prijsvechters, e-Commerce en branchevervaging. Maar ook staan marges onder druk door kostenstijgingen en de onmogelijkheid om de kosten aan te passen aan de dalende verkopen.

    Aan de andere kant neemt door het afnemend aantal vakhandelaren de kans op onderscheidend vermogen toe waardoor men een duidelijke profilering naar de klant kan neerzetten. Een ander ogenschijnlijk voordeel is dat de leveranciers door het afnemend aantal winkels een steeds zwaarder gevecht op de  vloer moeten leveren voor behoud van posities. Met vaak op het eerste oog aantrekkelijke, maar even  onverantwoorde, condities tot gevolg.

    0 reacties
  • Is de Kantoorvakhandel nog wel de vakhandel voor het kantoor?

    2011-12-20 18:04:45

    Van oudsher was de kantoorvakhandel de toeleverancier voor het kantoor. Alle gebruiks- en verbruiksartikelen voor de verschillende kantoren konden worden gekocht bij de kantoorvakhandel. en was er op enig moment een nieuwe ontwikkeling dan was de vakhandel er als de kippen bij om de nieuwste producten op te nemen in het assortiment om zo de klanten ten dienst te zijn. Een vooruitstrevendheid en ondernemerschap die de kantoorvakhandel geen windeieren heeft gelegd.

     

    0 reacties
  • INTERIOR LIFESTYLE TOKYO 2018 MET HOLLAND PAVILJOEN KANTOORVAK TRENDS & DESIGN NR. 11-12 2017 MASTERCLASS ROND ERGONOMIE BIJ BAKKER ELKHUIZEN FEESTELIJKE POP-UP STORE VAN HALLMARK EN AKO MAUL LAMP WINT DE GERMAN DESIGN AWARD PRIMERA START MET GPS-VOLGSYSTEEM IN TABAKSARTIKELEN JALEMA GROEIT DOOR IN SPANJE KANTOORVAK TRENDS & DESIGN NR. 9-10 2017 OVERNAME ESSELTE DOOR ACCO BRANDS KRIJGT STRUCTUUR KORTERE LEVERTIJD BIJ BESTELLING BOEKEN BRUNA
 
KantoorVak Trends & Design november-december 2017

Klik hier voor de laatste editie van het magazine KantoorVak Trends & Design.

 
Houd mij op de hoogte
Volg ons op  facebook      
Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

 
Agenda
14 januari 2018 t/m 16 januari 2018

Evenementenhal Gorinchem

21 januari 2018 t/m 22 januari 2018

Nekkerhal in Mechelen Belgie

27 januari 2018 t/m 30 januari 2018

Messe Frankfurt Duitsland

09 februari 2018 t/m 13 februari 2018

Messe Frankfurt Duitsland